Объркан доставчик в ДДС дневници
Предполагаме следната фактическа обстановка: доставчик от България е издал фактура на получател от България. И двамата са регистрирани по ЗДДС. Фактурата е издадена правилно, без допуснати грешки или поправки и съдържа съответните реквизити:
- наименование на документа;
- пореден десетразряден номер, съдържащ само арабски цифри, базиран на една или повече серии в зависимост от отчетните нужди на данъчно задълженото лице, който идентифицира фактурата уникално;
- дата на издаване;
- име и адрес на доставчика;
- идентификационен номер по чл. 94, ал. 2 на доставчика,
- име и адрес на получателя по доставката;
- идентификационен номер по чл. 94, ал. 2 на получателя
- количеството и вида на стоката или вида на услугата;
- датата, на която е възникнало данъчното събитие на доставката, или датата, на която е получено плащането;
- единичната цена без данъка и данъчната основа на доставката, както и предоставените търговски отстъпки и намаления, ако те не са включени в единичната цена;
- ставката на данъка,
- размера на данъка;
- сумата за плащане, ако тя се различава от сумата на данъчната основа и на данъка;
Получателят при въвеждане на фактурата в дневника за покупки е допуснал грешка и е въвел неправилен доставчик – наименование на доставчика и /или ДДС номер на доставчика. Доставчикът е въвел правилно фактурата в дневника за продажби. Какво следва?
При извършване на проверка на получателя ще се установи, че в дневника за продажби на доставчика посочен в дневника за покупки на получателя няма фактура с такъв получател. Проверяващият ще изиска фактурата за покупка от получателя и ще установи, че е правилно издадена, но е допусната грешка в наименованието и/или ДДС номера на доставчика при въвеждането й в дневника за покупки. Ще издаде покана по чл. 103 от ДОПК или ще препоръча да се извърши корекция в следващия данъчен период.