Какво да направя, ако се открие грешка в издадена фактура?

Ако в издадена фактура е допусната грешка, то фактурата трябва да се анулира и да се издаде нова фактура, тъй като добавки и поправки във вече издадена фактура не са разрешени. Няма значение кой е открил грешката – издателят или получателят на фактурата. Двете страни следва да си сътрудничат за отстраняване на грешката.

Всеки доставчик (издател на фактурата) следва да съхранява всички екземпляри на анулираната фактура, включително екземпляра, предназначен за получателя по доставката – вашия клиент.

Когато сгрешеният документ е отразен в  дневник за продажбите или в дневника за покупките на получателя, при анулирането се съставя и протокол за всяка от страните, който съдържа:

  • основанието за анулиране,
  • номера и датата на документа, който се анулира,
  • номера и датата на издадения нов документ,
  • подпис на лицата, съставили протокола за анулирането.

Промяната в данъчните задължения, до която водят измененията в анулираните фактури, налага измененията да бъдат отразени в дневниците на участниците в доставката, по повод на която са издадени. Начинът, по който се отразява анулирането им зависи от това дали корекцията на данните в тях се извършва в данъчния период, в който е издаден съответният документ, или след това.

Сподели

Счетоводни услуги
Счетоводни услуги

Още по темата

ДДС Калкулатори